Life is hard



Vissa dagar är hårdare än andra. Ibland står man och förbereder för en begravning till en 19årig tjej som blivit påkörd eller en 40årig mamma med 3 barn som gått bort i canser. För mig är begravningen ett jobb. Jag ser till så den blir vacker. Det är mitt jobb. För de anhöriga är bortgången och begravningen livsförändrande. En tanke som man slås av flera gånger och ibland är man så berörd av de anhörigas historier och känner deras smärta så väl att jobbet blir hårdare och man önskar att man kunde göra mer. Men det jag gör är att se till att deras sista möte med deras nära och kära ska bli vackert och jag hoppas att det är tillräckligt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du gor det iaf inte jobbigare for dem med dina fina buketter och kransar...



just det, nu kom jag pa att jag har tankt skriva mail till dig i flera dagar,,ska borja med det NU



Bra blogg! jag hojtar till nar jag ser min frantida brudbukett pa nan bild!

2009-10-26 @ 10:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0